In 2011, na de ontdekking dat ik al 30 jaar ziek bleek te zijn, besloot ik na een lang revalidatietraject dat ik een voettocht naar Rome ging maken. In 2012 was het zover en ging ik vol goede moed op stap. In Italië werd ik echter overvallen door de heetste zomer ooit en dat was, helaas, de reden om terug te gaan naar de andere kant van de Alpen. De poging om van Keulen naar huis te lopen, strandde vanwege een zware ontsteking aan beide hakken.
Het is nu 2013 en ik zal onder ogen moeten zien dat de kans dat ik ooit lopend Rome zal bereiken niet erg groot is. Om toch op eigen kracht in Rome aan te komen, ben ik van plan als niet-fietser op de fiets die kant op te gaan.
Ik sta open voor alle tips en trucs die mijn tocht tot een goed einde kunnen brengen, dus laat vooral een reactie achter.

zondag 15 april 2012

Derde trainingsweek

Maandag start de derde trainingsweek. De fysiotherapeut heeft groen licht gegeven voor het lopen met de grote rugzak. Mijn uitrusting is zo goed als compleet en ik kan die rugzak dus zo zwaar maken als ik zelf wil. Mijn bedoeling is om een middenweg te vinden. Niet op z'n zwaarst maar wel zwaarder dan in februari. Voor de zekerheid neem ik ook de kleine dagrugzak mee. Er staan een paar pittige wandelingen op het programma en ik wil niet het risico lopen dat ik mijzelf overvraag.

In het kader van overvragen, heb ik ook besloten de indeling van de wandeldagen over de week los te laten. De vorige trainingsweken bestonden uit 4 dagen lopen, zaterdag rust, 2 dagen lopen. Als ik mij deze keer beter voel bij 3 dagen lopen, vrijdag rust, 2 of 3 dagen lopen dan doe ik dat. Ik vind het wel jammer voor Man. Hij komt over om mij te zien en dan ben ik wandelen in plaats van samen een leuke dag te hebben. Maar nu het grote vertrek steeds dichterbij komt, wil ik met mijn gezondheid geen risico's lopen.

Deze week is het de bedoeling om van Swalmen via het Pieterpad in Valkenburg te komen en dan via het Krijtlandpad naar Aken. In totaal heb ik daar 5 dagen voor nodig. Als alles goed gaat en ik mij goed voel, loop ik de laatste maandag nog de laatste etappe van het Pieterpad, Valkenburg-Sint Pietersberg. Dan heb ik het Pieterpad op zo'n 6km na gelopen. Dat zou leuk zijn maar de wereld vergaat niet als ik het niet haal.

Nu nog de hoofdpijn het hoofd bieden die ontstaan is na de laatste behandeling van de fysio en mijn pré-overgangshormonen temmen, duimen voor droog weer en dan vol enthousiasme op stap. Tot over een week.

1 opmerking:

  1. Goeie week meis! Ik zal aan je denken en duim zeker voor mooi weer.

    BeantwoordenVerwijderen