In 2011, na de ontdekking dat ik al 30 jaar ziek bleek te zijn, besloot ik na een lang revalidatietraject dat ik een voettocht naar Rome ging maken. In 2012 was het zover en ging ik vol goede moed op stap. In Italië werd ik echter overvallen door de heetste zomer ooit en dat was, helaas, de reden om terug te gaan naar de andere kant van de Alpen. De poging om van Keulen naar huis te lopen, strandde vanwege een zware ontsteking aan beide hakken.
Het is nu 2013 en ik zal onder ogen moeten zien dat de kans dat ik ooit lopend Rome zal bereiken niet erg groot is. Om toch op eigen kracht in Rome aan te komen, ben ik van plan als niet-fietser op de fiets die kant op te gaan.
Ik sta open voor alle tips en trucs die mijn tocht tot een goed einde kunnen brengen, dus laat vooral een reactie achter.

zondag 13 mei 2012

Op de valreep

Het is nu zondag en ik geniet van de laatste krackers met chocoladehagelslag. Gisteren hebben Man en ik de laatste 10km gelopen om morgen op de Eifelsteig te kunnen beginnen. De Eifelsteig staat aangegeven als lopend van Aken naar Trier maar dat is niet helemaal waar. Officiëel begint de Eifelsteig in Kornelimünster en dat ligt een kleine 10km van Aken af.
Ik moet nu heel eerlijk bekennen dat ik in april vergeten was mijn pelgrimspaspoort mee te nemen, waardoor ik geen stempel van Aken kon krijgen. Dus het was niet erg dat ik nog van Aken naar Kornelimünster moest lopen.

In Kornelimünster werden Man en ik geconfronteerd met het fenomeen "ruhetag". Het plan was dat Man en ik maandag naar Kornelimünster rijden, daar nog samen thee en koffie zouden drinken (met iets lekkers erbij) en dat Man mij daarna uit zou zwaaien. Een leuk plan ware het niet dat (in dit deel van Duitsland?) de maandag een "ruhetag" is. En op een "ruhetag" is alles gesloten. Na lang zoeken vonden we gelukkig een tentje wat er leuk uitzag en dat op maandag open is. Het bleek zelfs een informatiepunt voor de Eifesteig te wezen wat mij een stempel in mijn pelgrimspaspoort opleverde, een sticker en een kaart waar Man heel blij mee is.

Nu het moment van vertrek steeds dichter bij komt, wordt het ook steeds spannender. Maar het gaat gewoon helemaal goed komen!

2 opmerkingen:

  1. Juustem, het gaat helemaal goed komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. al een week op pad toch. heel veel succes en we hopen snel wat van je te horen.

    groeten, Janske

    BeantwoordenVerwijderen