In 2011, na de ontdekking dat ik al 30 jaar ziek bleek te zijn, besloot ik na een lang revalidatietraject dat ik een voettocht naar Rome ging maken. In 2012 was het zover en ging ik vol goede moed op stap. In Italië werd ik echter overvallen door de heetste zomer ooit en dat was, helaas, de reden om terug te gaan naar de andere kant van de Alpen. De poging om van Keulen naar huis te lopen, strandde vanwege een zware ontsteking aan beide hakken.
Het is nu 2013 en ik zal onder ogen moeten zien dat de kans dat ik ooit lopend Rome zal bereiken niet erg groot is. Om toch op eigen kracht in Rome aan te komen, ben ik van plan als niet-fietser op de fiets die kant op te gaan.
Ik sta open voor alle tips en trucs die mijn tocht tot een goed einde kunnen brengen, dus laat vooral een reactie achter.

zondag 12 februari 2012

Een week lang wandelen

Ik schreef al over de reistijd tussen huis en startpunt/eindpunt van de etappe en dat die zo langzaamaan te groot begint te worden. Daarom heb ik in de planning 3 weken opgenomen om vanuit een bungalowpark 6 etappes te lopen. Maandag vertrek ik voor de eerste week.

Het is de bedoeling dat ik tijdens deze week het schema aanhoud wat ik ook tijdens de voettocht wil lopen. Dus 4 dagen lopen, 1 rustdag, 2 dagen lopen. Het verschil met de uiteindelijke voettocht is natuurlijk dat ik nog steeds van en naar het park moet rijden en dat ik 's avonds mijn eigen eten in elkaar moet flansen.

Tijdens deze week gaat ook de rugzak mee die ik voor mijn voettocht aan heb geschaft. En ik neem niet meer mee dan het hoognodige. Op dit moment ben ik niet van plan om elke dag alle spullen die ik mee heb, in mijn rugzak te stoppen en op mijn rug mee te slepen. Voor deze week vul ik de rugzak met onnodige ballast: een dekbedovertrek met hoeslaken en sloop in plaats van een slaapzak (die moet ik nog kopen) en voor het gewicht maar weer een zak dierenvoer.

Ik geloof dat ik het qua weer beter had kunnen treffen. Aan de andere kant is het goed om voor vertrek te testen of de regenhoes de rugzak goed genoeg droog houdt, of mijn regenbroek nog waterdicht is en hoe mijn regenjas zich houdt. Liever nu "vervelende" ontdekkingen doen dan als ik onderweg naar Rome ben.
Vrienden van mij adviseren om gamaschen mee te nemen terwijl anderen zeggen dat het onzin is. Ik denk dat ik dat deze week ook ga proberen. Ter info: gamaschen zijn een soort van slobkousen die je over je onderbenen aantrekt. Bij hoog gras en modder worden dan je kleren niet zo smerig en nat. Ik snap het principe maar ben tot nu toe nog geen situatie tegengekomen waarbij ik blij zou zijn geweest dat ik ze zou hebben gedragen. Maar je weet maar nooit.

2 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat deze week goed is bevallen. (neem aan dat je dit pas leest als je terug bent)
    Je hebt wisselvallig weer dus zeker een goede test.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat je nu ook oefent in het ritme van je uiteindelijke looptocht. Als ik dit lees ben je waarschijnlijk al weer terug en hoop ik dat je een goede week hebt gehad.
    Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen