In 2011, na de ontdekking dat ik al 30 jaar ziek bleek te zijn, besloot ik na een lang revalidatietraject dat ik een voettocht naar Rome ging maken. In 2012 was het zover en ging ik vol goede moed op stap. In Italië werd ik echter overvallen door de heetste zomer ooit en dat was, helaas, de reden om terug te gaan naar de andere kant van de Alpen. De poging om van Keulen naar huis te lopen, strandde vanwege een zware ontsteking aan beide hakken.
Het is nu 2013 en ik zal onder ogen moeten zien dat de kans dat ik ooit lopend Rome zal bereiken niet erg groot is. Om toch op eigen kracht in Rome aan te komen, ben ik van plan als niet-fietser op de fiets die kant op te gaan.
Ik sta open voor alle tips en trucs die mijn tocht tot een goed einde kunnen brengen, dus laat vooral een reactie achter.

zondag 11 maart 2012

Foto-impressie wandelweek februari

Hoewel op dit moment de nadruk vooral om de mentale en fysieke gevolgen ligt, wil dat niet zeggen dat ik geen oog heb voor wat ik onderweg tegenkom. De wandelweek van 13 tot en met 20 februari ging van Hellendoorn naar Tolkamer. Millingen aan de Rijn was voor mij te ver weg. Ik hoop dat ik het stuk Tolkamer-Millingen nog voor de wandelweek van maart kan lopen en anders ga ik ervaren hoe het is om 6km te hebben overgeslagen. In dit bericht een aantal foto's van 6 dagen Pieterpad.
Een paraplu was niet nodig


Dit was de eerste keer dat ik de snelweg over ging in plaats van onderdoor. Toch wel spectaculair.

Water, bomen en rust

Het was de week van de kasteeltjes

Je komt geen mens tegen


Lunchpauze

En nog een kasteel


De Rijn


Het Pieterpad loopt voor een deel door Duitsland

Over de helft

1 opmerking: